Varumärken med identitet
Har du funderat på ditt varumärke på sistone? Ditt varumärke är det som folk associerar med ditt företag. När de tänker på ditt företagsnamn, vad slås de av då? Har ni en tydlig slogan som etsar sig fast i folks minnen? Har ni en tydlig identitet som människor kan känna sig intimt kopplade till, så att era produkter eller tjänster blir en naturlig och integrerad del av deras livsstil?
Om ni har som mål att skapa ett livsstilsmärke som blir som ett “måste” för era trogna kunder för att de ens ska känna sig som sig själva, så är det viktigt att tänka på dessa frågor. Vi kan ta Apple som exempel. Det kanske låter överdrivet att människor skulle behöva vissa produkter för att känna sig som sig själva, men tror du inte att det är många som faktiskt behöver sin iPhone eller MacBook för att vara nöjda i vardagen? Om de plötsligt skulle tvingas använda en Samsung smartphone så är det faktiskt många som skulle uppleva en mild identitetskris. Så intim är relationen vi har med våra käraste produkter i dagsläget.
För att komma till den här nivån måste man som företagare ha väldigt välutformade strategier för marknadsföring och produktutveckling som går hand i hand. Det spelar ingen roll om du säljer posters online eller bakar ekologiska veganska hälsobröd; om du kan erbjuda någonting som ingen annan kan erbjuda, på ett helt unikt sätt som slår alla dina konkurrenter, så har du möjligheten att etablera dig otroligt väl på marknaden.

